MUSIC

Muzyka jest nierozłącznym elementem mojego życia, towarzyszy mi w każdej chwili. Słucham jej gdy jestem smutna i gdy rozrywa mnie radość, kiedy jestem zła i kiedy jedyną rzeczą, o której marzę jest sen. Muzyka pozwala mi się odciąć od rzeczywistości, ale też pomaga mi się na niej skupić, często też odpowiada na moje pytania i pomaga mi z mniejszymi lub większymi problemami. Moją ucieczką od codzienności jest moment gdy zakładam słuchawki na uszy i włączam przycisk play. Wtedy świat staje się radosny, kolorowy, szara rzeczywistość przyjmuje różowe barwy. 
Wiele razy słyszałam "wyjmij te słuchawki, wsłuchaj się w to co dzieje się dookoła ciebie". Nie uważam, że słuchając muzyki, jestem wyłączona z tego co dzieje się dookoła mnie, ale przyjmuję tę rzeczywistość lepiej i łatwiej. Często moje myśli krążą wokół nic nie znaczących tematów, często nie umiem poukładać sobie myśli, ale to właśnie muzyka pomaga mi się skoncentrować na jednej rzeczy i rozpatrzeć ją na każdy możliwy sposób.
Bardzo często się stresuję, ze stresem niestety nie umiem sobie poradzić w stu procentach, ale moim najlepszym sposobem jest właśnie słuchanie muzyki i podśpiewywanie sobie moich ulubionych utworów.
Staram się słuchać muzyki, która coś przekazuje, ma wartościowy tekst, bronię się przed typowymi hitami radowymi. Uważam, że skoro możemy coś wyciągnąć z słuchania dobrej muzyki, to dlaczego mamy sobie zaprzątać głowę tekstami, które nie mają żadnego sensu i często są po prostu głupie. Wiadomo, że mam dni kiedy chcę słuchać muzyki bez przekazu, albo, że na imprezach nie słucham piosenek, których słucham na co dzień, ponieważ się do tego nie nadają, 
Jeżeli chodzi o gatunki muzyczne, których słucham przede wszystkim to jest to muzyka alternatywna, indie, elektroniczna. Nie ograniczam się tylko do tych gatunków ponieważ w zależności od dnia i humoru włączam coś innego. Bardzo lubię muzykę klasyczną oraz rock. 
Nie umiem wybrać jednego ulubionego piosenkarza lub zespołu, ponieważ jest naprawdę mnóstwo cudownych artystów. Między innymi uwielbiam Dawida Podsiadło, Czesława Mozila, Melę Koteluk, Ralpha Kaminskiego, Piotra Ziołę, Brodkę, Kasię Nosowską, Organka, Natalię Przybysz, Marię Peszek, Korteza, Swiernalisa, Strachy na Lachy, Bitaminę, The dumplings, Fisz Emade Tworzywo, Domowe Melodie, Create, Florence + the Machine, Toma Odella, Toma Rosenthala, Flume, The XX, Chet Fakera, Georga Ezre, Jamesa Blakea, Michaela Kiwanuka, Kodaline, Seafret, The Lumineers, Kings of Leon, Coldplay, Vance Joya,,,,jeju chyba mogłabym tak wymieniać w nieskończoność!
Chciałabym wam pokazać wszystkie wspaniałe piosenki, ale obawiam się, że byłoby ich za dużo, dlatego postanowiłam, że wstawię teraz 10 moich ulubionych piosenek na ten moment :) 
(Wystarczy klinkąć w tytuł, a automatycznie przeniesie was na youtube!)

Bitamina - dom

The Lumineers - big parade

Chet Faker - gold

Tom Odell - storms

Kortez - z imbirem

Roseaux feat. Aloe Blacc - more than material

Wstawię jeszcze zdjęcia, które po koncertach zrobiłam sobie z Ralphem Kaminskim, Dawidem Podsiadło oraz Piotrem Ziołą :)


A wy jaką muzykę lubicie najbardziej i jakie ma dla was znaczenie? Traktujecie ją tylko jako rozrywkę czy może jest waszą przyjaciółką? Mam nadzieję, że post wam się spodobał, i że znajdą się osoby z podobnym gustem muzycznym do mnie :) 

14 komentarzy:

  1. Wow, Dawid Podsiadło, zazdroszczę! :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nim mam akurat najwięcej zdjęć, bo byłam na jego siedmiu koncertach haha.

      Usuń
  2. Wiekszości z tych zespołów tez slucham :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Od niedawna słucham muzyki alternatywnej i nigdy bym nie pomyślała, że przyjdzie mi jej słuchać. Tom Odell ma świetne piosenki, większość jest wypełniona emocjami i to jest w nich chyba najlepsze :)
    Czasami lubię też posłuchać czegoś co leci w radiu i zrelaksować się nucąc znane kawałki haha
    Pozdrawiam!

    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie przyciąga mnie muzyka radiowa, gdzie te same piosenki lecą po kilka razy dziennie co jeszcze bardziej zniechęca do ich słuchania. Bardzo często słucham zwykłej muzyki, bez słów tylko sam bit. Czasami mam dość słów i wolę zanurzyć się w same nuty. Polecam instrumentale ulubionych piosenek :)
    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. ja kocham playlisty, ktore tworzy moj przyjaciel, slucham ich ciagle!:)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjecia i super blog!

    Coś czuję. że będę wpadała tu częściej *.*

    Co powiesz na wspólną obs ? :) ( Daj znać u mnie na blogu)
    Zapraszam do siebie <3
    Siforthestyle (Klik)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej listy dodałybyśmy jeszcze wspaniałą Feist o której więcej na https://naszemiszmasze.wordpress.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukałam właśnie nowych piosenek. Dzięki za dawkę cudownych kawałków :).

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogromnie zazdroszczę zdjęcia z Ralphem! Muzyka alternatywna jest wspaniała! Posłuchaj sobie norweskiej piosenkarki - Aurory. Jest również wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam Aurore i faktycznie jest wspaniała haha <3

      Usuń
  10. Ja nie wyobrażam sobie mojego życia bez muzyki.
    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wyobrażam sobie świata bez muzyki
    A najbardziej lubię słuchać J-rock'a i każdego gatunku metalu
    Posłuchaj Slipknot, Mejibray lub Crestillion ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeeeejku, mamy bardzo podobny gust muzyczny! Dzięki Tobie poznałam dodatkowo innych wykonawców, dziękuję.

    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń